Ahad, 10 Mei 2009

KHEMAH BERSAMA TEMAN

Assalamualaikum...
mula-mula nak ucap SELAMAT HARI IBU... kepada PN. HASMAH BINTI HUSSIN.. ya mama cik frogy... mama memang best ler..sokmo ikut jer kemahuan anak mama yang comel + nakal skit ni..
dan juga kepada semua blogger yang bergelar ibu.. terutamanya Kak Reen dan juga Kak Hasue...
dan juga terima kasih kepada cik kechup kerana sponsor hadiah untuk mama... ngeh3..

kembali kepada topik yer... ya..cik frogy pergi khemah.. best oo...korang le tak nak ikut siapa suruh.. petang tu diorang datang kat umah.mula2 sanah dan k.pah..(cik frogy jer call mcm ni..)
diorang dah sampai tapi cik frogy tak ada kat umah..pergi beli barang jap kat bandar.. masa dalam kereta tu.. cik frogy selisih dengan kawan cik frogy yang nak ke bandar juga.. lepas petang tu barulah tiga orang lagi datang... enin, dila dan juga tqah..
petang tu semua turun padang pasang khemah..khemah ada tiga.. kami pasang 2..lepas tu rasa macam 1 khemah dah cukup.. jadi tutup 1 khemah..tinggal 1 khemah yang besar je..
khemah kat mana? baca sampai habis ya.. nanti korang taulah... :)
malam tu kena potong ayam..(orang yg jual ni malas betul potong.. cian kawan cik frogy..)
haha.. lepas tu cik frogy buli.. eh minta tolong budak ni potong ayam.. seekor untuk BBQ dan seekor lagi untuk isi dalam mee esok... lepas tu masak pula nasi goreng..
masa nak hidupkan api..memang penat.... api ni tak mahu nak nyala..
masa nak bakar tu.. memang susah juga la..bara tak ada.. kebetulan lampu kecemasan pula tak boleh guna.. dengan hanya bantuan lilin yang Eric guna dalam Casa Impian sebagai penerang..
berjasa juga telefon enin tu.. bertukar menjadi lampu suluh ayam..haha...
dan lebih malang pengepit pula mama tinggal kat sekolah.. guna chopstik dan sudip jela.. haha
dari pukul 9.30 malam kami bakar sampai pukul 11 baru boleh makan.. memang lama.. makan dulu nasi goreng... penat sangat nak bakar seekor ayam ni.. oleh itu..cik frogy ambil keputusan bakar dalam oven jer..ngeh3.. sosej dan daging berger semua yer BBQ
kemas-kemas barang makanan semua...masa untuk tidur daa.. dalam pukul 1 jugalah tidur.. adik cik frogy pun nak ikut juga..nak tidur dalam khemah.. alamak.. tak muatla.. tu la siapa suruh buka 1 je khemah.. tak kira..adik nak juga.. lepas berhimpit2 macam sardin.. cadang nak tidurlah.. sanah lena je tidur.. cik frogy dan yang lain?
tak boleh tidurlah.. nyamuk buat orkestra kat telinga.. dah la panas.. buka pintu sebab tu nyamuk masuk..jaring khemah ada separuh je di bahagian atas..... sebab tu buka semua..
bunyi mesej masih kedengaran.. dila tolong kipas menggunakan kertas.. cik frogy tergaru-garu..
kemudian masing2 terlelap.. mata cikfrogy terkelip2 lagi.. kemudian...
sanah duduk.. cik frogy peliklah.kenapa dengan minah ni.. mengigau ke?
cikfrogy: napa sanah?
sanah: nyamuk banyak la..
cikfrogy: nak tidur dalam bilik dengan adik ke? gi lah takpe..
sanah: adik tidur dalam bilik dah ke?
cikfrogy: aah..tadi..
sanah: yela..nak tidur dalam bilik..nak g tandas juga
cikfrogy: meh nak teman..(sambil bawa masuk selimut)

lepas cikfrogy hantar sanah..cik frogy nak pergi semula ke khemah.. tapi tengok semua kawan cik frogy nak masuk bawa bantal dan selimut.. akhirnya semua menyerah pada pukul 3 pagi..
sampai situ jela 'camping' kitorang.. tidur dalam bilik jela.. sejuk dan selesa..
haha..sampai situ jela..
tapi terima kasihlah kat korang semua..kerana sudi layan cikfrogy.. dah tak kempunan dah cik frogy nak khemah.. koranglah kawan yg paling best.. sayang korang... sanggup menempuh nyamuk bersama cik frogy... hehe

p/s: dah tau kat ane cik frogy camping?
yup kat depan umah jer... hehe

KEPADA SEMUA KAWAN2 YANG NAK MASUK MATRIK ESOK.... GOOD LUCK YER..
JANGAN LUPA CIK FROGY... :)

6 ulasan:

reen berkata...

salam cik froggy....mekacih ye...
selamat hari ibu gak wt ibu cik froggy....

ap trhill cmping kt dpan umh....p masuk utan la....baru ad advnture skit...hikhikhik...
ni msti kes x pnah wt BBQ ni...tu la...sape suh x ajak akak yg dh btahun bpngalaman ni..cewahhhh!!!..
idupkn bara api pn x tau gak ke?wakakaka....gelakkn dia...x pnah g cmping ke?
ad caranya dik oi nk idupkn bara api tu..

princessfrogy berkata...

to kak reen: mama xkc masuk utan la..
xde getah nak hidupkn api.. mana ada brg2 nak idupkn api..minyak tanah pun xde..
kak reen yg xnak ikut..haha

ayu-lysa berkata...

kehkeh..camping kat dpn umah rupanya..ku ingatkn camping kat blkg umah..last2 msk bilik gak..tdo kat dlm bilik..buat gempak jerk minah ni..huhuhu...

princessfrogy berkata...

to sis ayu: ala nyamuk banyak la..
habis badan cikfrogy merah2..
hehe... dpt la lelap skejap..jadi la..

HeArTbRoKeN.....hAnI berkata...

hehe...
ok gak tu cmping smpai 3 pg..
hani pling last cmping,lst year..
kat gnung ldang..itu pun ikut pekhemahan anjuran rtm..
rindu lak nk berkhemah...hehe

princessfrogy berkata...

honey: best r g camping dlm hutan n air terjun... cikfrogy pernah kelah jer kat situ.. hehe
jumpa x ngan pu3 ldang.. ke putera ldang..hang tuah ker? hehe