Khamis, 23 April 2009

OWH ALANGKAH BAHAGIANYA..

Assalamualaikum...
jap jap eh.. ^____________^ rasa nak senyum je hari ini...
korang jangan fikir cik frogy pysco pula... ntah apa kena hari ini.. semuanya berubah..
ya hampir kesemuanya...
hari ini dan semalam tak dapat tidur.... tadi pukul 7 dah terlepak depan tv.. haha
mama yang nak bersiap gi sekolah pun terkejut... anak dara siapa la ni duduk bersila atas sofa layan tv... rilek je... terus menyapa mama..
cik frogy: ma, lapar la...
mama: gi lah makan. roti ada. nasi pun nak masak dah. gi lah goreng ayam. takpun gi kedai beli

anak dara siapa la sapa mama dia dengan minta makan... (bertuah punya budak!)
teringin la nak makan nasi lemak... semalam tengok gambar nasi lemak tapi lupa kat mana pula.. tetiba je pagi ni terliur... nak suruh mama pergi dah lewat pula..

erm.... keluarkan ayam dulu la. pergi online mysoju dulu. nak loading boys before flowers.
kemudian masuk sekolah sekejap... alah dah ada nama orang lain la..
kemudian jemur kain sekejap...
(hah abaikan... bukannya nak cerita pasal kerajinan cik frogy yg terlebih ni.. nanti ada orang kata cik frogy tunjuk rajin pula.. haha)

buka peti ais... cari ikan bilis... huh ada. cari lada boh.. eh ada..
online jap. cari resepi sambal tumis..(hahaha nak masak sambal tumis pun bukan resepi..)
owh begitu caranya.... (maklumlah... orang terer masak kan..)
kemudian mulalah acara memasak sambal ikan bilis... tengok kat tempat telur.. alamak dah habis la... dengun penuh tekad cik frogy menyiapkan sambal ikan bilis... huahua
agak-agak dah masak terus je hidang dalam mangkuk.. nak goreng ayam pula ni...
kemudian buat air milo... ~lalalalalalala~
ayam dah siap... semua dah siap... hidanglah dalam pinggan...
jom makan... sambil layan boys before flowers.....
owh cik frogy sungguh bahagia....
erm.. nak tahu rasa macam mana masakan cik frogy...
Hi5 Emoticon
malu la....
nasi: ok saja.. bukan cik frogy yg masak.. mama...5/5
air milo: manis sikit.... cik frogy tak suka sangat manis2.. sebab cik frogy kan sudah manis.. 4/5
ayam goreng: erm.. kunyit tak terasa sangat... 4/5
sambal: ikan bilis agak liat... kuah dia berminyak... banyak bawang.. tak suka bawang 3/5
tapi tak kisahlah... cik frogy juga yang makan...
owh cik frogy bahagia...(lagi sekali)
mengenai gambar masakan cik frogy yang terulung ni... cik frogy tak nak siarkan.. bukan apa takut nanti... orang akan ambil cik frogy sebagai chef pula... tak mau! tak mau!
ataupun tak boleh tidur terbayang-bayangkan masakan cik frogy...
(pergh perasan habis...)
p/s: mungkin fenomena ini akan terjadi setahun sekali ataupun beberapa tahun sekali... hahakz

5 ulasan:

Jamie berkata...

bajek...len kali goreng dlu ikn blis tuh bru la x liat..haha

Shasha~Acha berkata...

frogy,camne nak ambik award? tak taulah...

Iznie Nadyra berkata...

wow....

cik katak memasak di dapur la..... kah3


bahagianyer dapat masak cikfrogy nieh...
first tyme ker?? :D

Syifa berkata...

eceh2.
memasak nampak.
haha
=)

princessfrogy berkata...

iznie: erm.. takdelah first time..
tapi selalu ye masak ramen ye.. sambal la yg first time... :)

syifa: nak la tu syifa... nak kna dtg umah ye.. hehe