Khamis, 21 Mei 2009

R0NDA- R0NDA...

Assalamualaikum...
kejap ye.. ish banyak betul sawang- mawang dan juga bawang kat frogyland ni.. dah berapa hari tak di update.. ish3 dasat tol... siapa tuan punya blog ni...
.................sila abaikan................

pagi tadi... (20/5/09)
cikfrogy keluar bandarc dengan kawan cikfrogy... mula-mula cadang nak keluar dengan enin je..
ya.. kitorang 'date' berdua jela.. tetiba je, masa cikfrogy telefon yana.. dia ajak juga cikfrogy keluar.
ish susah kalau jadi orang fames ni.. lalala... so pergi brtiga la...
tapi si yana ni nak jumpa bf dia.. (atok) ni geng cikfrogy yang panggil...
sbenarnya... cikfrogy tak berapa nak suka kalau kawan2 ajak keluar teman jumpa bf..
bukan sebab cikfrogy cemburu.. owh please... bukan macam tu cikfrogy ni ya.. hak3..
cemburu? apa tu??? pemburu ke??? hahaha
(kenapa emo plak ni... ish, tak suka.. bukan tu yg cikfrogy nak cakap...)
cik kechup.. tapi cikfrogy suka keluar dengan asu n acu.... hehe :)

mula-mula tu uruskan urusan bank yana... kemudian tak tahu nak pergi mana.. masuk jela the store.. cikfrogy saja jela nak pusing2.. main nyorok2 dalam tu ke..
sementara nak tunggu atok..
agak lama juga menanti.. dari cerita ewah2 baru disiarkan sehinggalah habis.. huhu
..........argh malas nak cerita pasal ni............
kemudian pergi makan... tempat yang sama tapi bukan waktu yang sama dan bukan meja yang sama... lepas tu diorang nak balik.. cikfrogy tak nak balik lagi. motif utama cikfrogy nak keluar ialah buat kad bank islam.. tak buat lagi.. lepas hantar diorang ke bawah.. cikfrogy pergilah bank.
hajat nak tunggu je sampai petang kat bandar tu.. tapi perut pula kenyang, mata dah kuyu macam ikan puyu....
telefon abah tanya balik pukul berapa... dan suruh jemput kat bank islam..
balik dululah... balik tu beritahu mama dulu suh kejut kalau nak keluar bandar..
cikfrogy terus 'menyelam' atas katil... ZzZZzzzzzzzzzzz
Kemudian mama kejut.. suruh bersiap... dapatlah tidur 20 min... bangun cepat2 mandi dan solat zohor... nak keluar bandar lagi.. yey! pagi tadi dah keluar.. petang pun nak keluar juga...
masa nak pergi tu singgah beli barang dapur sikit campur dengan alatan tulis untuk sekolah mama.. lepas tu, mama nak singgah kedai MENANG.. sudah lama tak pergi..
jom cuci mata tengok pinggan mangkuk... ya.. cikfrogy telah kena pnyakit ni daripada mama...
kemudian sampailah ke agenda utama.. cari kain pasang/baju kurung warna coklat untuk majlis kahwin ayah su cikfrogy...
cari punya cari... sudah jumpa yang berkenan.... atas undian ramai...
pastu cikfrogy berkias2 la dengan mama..
mama.. jom tengok blous kat situ.. situ! situ!
lawalah mama.. nana berkenan kat ni..
mama pun boelh pakai juga kan... (mama ni...)
ala kat sana utk org tua skit... (ayat kena la jaga.. tua skit.. hihi )

mama terus beralih ke blous yg cikfrogy tunjukkan kan tadi tanpa mengkomen blous yg berada di tangan cikfrogy... huhu
tapi selepas sesi mencuba.. akhirnya mama mendengar permintaan hatiku.. (nyanyi mengikut rentak ya...)
mama antara 2 (nyanyi macam farah af2) yg mana lagi ok?
yang tu la.. lawa skit...

muka cikfrogy lebih manis daripada kuih cik mek molek... akhirnya dapat... lalala
jom balik... jom balik...

p/s: lepas ni nak gi 'survey' dulu la.. pastu ajak mama n terus pilih dan bayar.. hahaha...

3 ulasan:

~fAtihAh oRy~ berkata...

hurm
panjang nyor
hehehe
:::::::::::

Iznie berkata...

herm..betulliznie pun tak ske gak nak teman kawan jumpa bf..bukan jelesz..tapi iznie tak suka couple2 bfore kawen nie....huhu

nasib baek la kawan iznie takpe ajak...hehe...sebab dorang pon cam iznie gak...prinsip same...hehe

tahniah dapat blous...taknak tayang kat iznie ker?? =D

princessfrogy berkata...

fatihah: biasa la.. kalo da mood mmg panjang.. kalo x malas nak uodate

iznie: xnak la.. nanti mula la izni terbayang2 dlm mimpi..
berkenan.. hehehe