Khamis, 12 Februari 2009

AKU, SI MERAH DAN L

Assalamualaikum...hari terus berlalu...akhirnya semalam saya dapat juga my L..ALHAMDULILLAH. Saya mula bawa kereta si merah tu dari rumah saya ke pusat ekonomi ceria..memanglah nervous giler..first time bawa kereta kat jalan raya besar. kawalan stereng masih tak stabil lagi tetapi tidaklah bawa macam ular kena palu. sementara singgah kat institut memandu tu...sy hantar la mesej jat kawan saya.Dida yang juga ambil kursus sama dengan saya. dia tak dapat lagi L.. dia jeles betul ngan saya. masa tengah menungu dalam lebih kurang 20 minit tu sempat lagi berangan dan teringat kat memori kat situ... tiba-tiba je lamunan saya dikacau oleh mat ramping...ada ke patut merayap kat tangan saya...saya jentik jer...(tak baik betulkan sy? huhu)
hari ni pula saya belajar lagi...sepatutnya start pukul 9 tapi ditangguhkan. nasib baik jugalah..huhuhu saya bangun lambat tadi. mula2 kunci jam pukul 8...sambung lagi pukul8.15 sambung lagi..pukul 8.30 barulah terkecoh-kecoh... masa nak pergi mandi tu ayah saya telefon n cakap belajr start pukul 10.30..apalagi sambung balikla..hehehe hari ni Cik Ina (cikgu) nak suruh saya bawa ke bandar.. tak nak tak nak..takutlah. lebih2 lagi kalo lampu isyarat warna merah..ngeri! dalam perjalanan tu saya asyik dipotong je..yelah mana boleh bawa laju2. saya bawa 60km/h pun Cik Ina da tegur..ada yang siap jenguk kepala tengok saya bawa kereta..ada lagi yang kelakar..masa kat lampu isyarat warna merah kenalah berhenti...masa lampu dah bertukar hijau saya nak masuk balik gear satu n tekan minyak tetiba jer cik merah berhenti...adoi nape la cik merah ni mati? malu nye!! belakang saya ada lori..pasti dia mengamuk..pastu sebelah kiri saya ada lori gak..pandang sy semacam jer..geram ada.. malu pon ada.. maybe marah sebab pemandu lori kat belakang dia tu kawan dia agaknya. huhuhu.saya pon tak tau prestasi saya hari ni kurang berbanding semalam....gemuruh jiwa..semangat membara.. hehehe

1 ulasan:

kechup berkata...

OOo...da stat bljo...sama la kite...lampu da merah smule pun ttp x gerak2 g...

tpi skng da laju da bw orenz g skol ari2..hehe..