Ahad, 11 Januari 2009

MINGGU ORIENTASI DUNIA BARU MIRMO ZIBENG...

Assalamualaikum...wah hari ini saya singgah sekejap ke asrama. minggu ini merupakan minggu orientasi. tapi saya dah terlambat...coz semua xtvti da berakhir.. diorang tengah lepak-lepak atas katil dan kesemuanya mengambil kesempatan untuk tidur la. saya masuk je ke kawasan asrama...ada penghuluwati kat lobi. dia panggil saya masuk, ala macam la saya tak biasa.. dah lima tahun da pon.dah mcam rumah kedua saya dah. saya mencari cik nasuha...(yang penah saya cerita dlm post tahun lepas) rasa bersalah meyelubungi diri coz saya telah menghilangkan buku biodata dia. bukan satu tapi dua. saya simpan dalam beg kuning dan saya letak dalam bilik lima...tup tup tengok dah hilang tahun ni.
yang saya nak cerita ni mengenai minggu orientasi. teringat zaman mudo-mudo dulu. tahun lepas...nama minggu orientasi kitorg ialah Dunia baru chiquititas...nama macam lebih kurang je. masa tu saya jadi pengarah operasi. tak banyaklah kena bergerak. juz kena makesure semuanya berjalan lancar. (xtacly tak buat apa2 sgt pon) bebudak ni kena panggil saya MADAM..dan xco lain diorg kena panggil miss..masa tu glamor giler. ramai orang nak autograph kita..kalah artis. tadi saya tengok budak ni minta autograph kat xco, ada yg kena wat macam2. contohnya..untuk dpt autograph xco makanan, mereka kena cakap i luv u very much kat tiang...
ada juga sy tanye budak yg pernah duk kat asrama...samaada mereka nak autograph saya ke tak?? mereka kata sy da pencen..wawawawa
saya tengok la nama-nama program, klaka giler
nyummy2=makan
jalan lain ke syurga= solat jemaah
slim world= senaman
saya rasa betul la kot. saya dah tak ingat. pastu acara amazing race..memang mencabar. jika tahun lepas makan roti dengan belacan..tahun ni makan roti dengan budu. ermmm nyummy. tahun lepas ada xtvt fav sy...pegang katak...huhuhu
memang rindu saat indah tu...
terima kasih kepada aspuriey yang sudi melayan sy tadi...xpecially Mida (xdoommate tahun lepas) siap antar saya ke pintu pagar depan walaupun warden panggil coz ada perjumpaan...hahaha
p/s: pada budak yang baru masuk jangan cenggeng...coz exco mmg pantang ngan budak macam tu..hahaha

0 ulasan: