Sabtu, 17 Januari 2009

ASYURA OH ASYURA..

salam semua..burrp. opss. alhamdulillah. kenyang makan asyura ni.sedap sangat. tapi saya rindu sesuatu la kalo musim macam ni. selalunya saya dan rakan-rakan akan menyediakan asyura ni sendiri. kami gotong-royong buat asyura. selalunya tiga kawah. perisa manis 2 dan perisa masin 1 kawah. selalunya saya hanya memegang sudip selama 30.. oh bukan minit tapi saat je. tak tahan panas la. berair mata dibuatnye. kalo time wat asyura ni saya dan geng biasanya lepak kat tepi je. kalo ustazah suh ambil bahan dan tukang basuh jer la. kacau tu kadang2 jer tapi kalo mengacau orang saya sokmolah buat. memang tak larat nak mengangkat kulit teenage ninja turtle tu sorang2. biasanye kami akan angkat dalam 2 orang ataupun 3 orang. berat... tapi tahun ni tak merasalah main api dan asap tu. dengar citer hari ni asrama buat acara memasak asyura tu tapi tak pastilah pulak. ermmm memang rindu la kat semua benda tu... oklah semua sy nak pergi makan asyura dulu yer... daa

0 ulasan: