Khamis, 21 Ogos 2008

AKU DAN RAYA DATANG LAGI !

Assalamualaikum.... tak sangka sungguh cerpen saya telah dipilih. tak lupa juga saya ucapkan tahniah kepada 19 pemenang yang lain antaranya ada Sara Imanina...
nak tahu macam mana saya hasilkan cerpen ni?
kalau nak difikirkan memang la korang tak akan percaya...kenapa??
macam ni saya ada terbaca entri pertandingan ni kat blog kak yayah dan kemudian blog kak ain... fikir-fikir memang la nak masuk tetapi bila bak karang cerpen...
pada satu hujung minggu saya lupa bila la tarikh keramat tu...saya malas nak study dan terus online tetapi tiada apa nak buat so saya buka microsoft word dan terus mengarang tanpa apa-apa plot. mama saya suruh study tetapi saya cakap saya nak buat cerpen sekejap...nak tahu apa mama saya cakap..STRUGGLE! STRUGGLE!
kemudian sya tiada mood nak buat...dan cerpen itu ditangguhkan...
lepas balik asrama pada satu malam tiada kerja sekolah saya fikirkan plot pada waktu study...selepas balik ke dorm saya mula mengarang di dalam kertas kajang ditemani dengan cahaya lampu suluh cik nasuha ...thankz..saya mula mengarang kekadang terdengar bunyi yang pelik-pelik but semangat saya masih tegar..huhuhu.
kemudian selepas balik ke rumah saya turs salin di microsoft word dan menghantar terus ke kak ann.
-the end-

p/s: jangan lupa dapatkan buku remaja@pts one pada bulan september ni untuk mengetahui cerita raya datang lagi dan ramai lagi penulis cerpen yang cilik.

0 ulasan: