Sabtu, 12 Februari 2011

MISS FROGGY :-D

Assalamualaikum…
CF penat tapi Cf teruja sangat nie..… hehe
Hari ni nama saja hari sabtu tapi Cf ada kelas ganti. Pagi2 dah gi kelas. bukan ini yang Cf nak cerita.. Lepas balik dari kelas dan tidur siang..hehehe.. dan juga buat assignment.. mata sudah berpinar-pinar dan kepala pun sudah berpusing2.. pening2.. cadang nak rehat sekejap.. duduk atas katil sambil belek buku Impiana iv, tetiba.. tiba-tiba..aku dilamun cinta.. eh salah2.. Cf belek la cover buku tu. Dan seperti biasala, mesti ada tandatangan penulis idola Cf kat situ.. kemudian Cf baca la tulisan tangan Kak Ain Maisarah yang comel tu… sungguh teruja oke… teruja sungguh… sungguh teruja …dan teruja sungguh… (rosak bahasa nanti… sudah2!!)
Cf Nampak ini…..
‘ KAK AIN SENTIASA INGAT MISS FROGGY… ANTARA PEMBACA AWAL BUKU AIN MAISARAH’
sungguh tak sangka. sebenarnya Cf dah lama dapat buku tue. Awal tahun nie.. tapi Cf tak dapat baca kerana Cf sekarang kan menetap di Arau dan buku tersebut berada berates-ratus mkilometer jauh dari Cf. sekarang, Cf tiada mood nak baca. yelah sibuk dengan assignment dan perlu menghadiri kelas. nanti kalo baca, perlu baca sedikit-sedikit kerana kesuntukkan waktu.. owh itu adalah sesuatu yang Cf suka.. nanti tiada feel…hehehe
Masih ingat lagi kat Miss frogy.. (wlaupun kak Ain tulis terlebih ‘G’, tidak mengapalah..hehe)

Alang-alang dah cerita pasal Impiana ni, biarlah Cf cerita pasal kes penghantaran Impiana ni.
Agak lama lah Cf tunggu buku Impiana ni sampai di rumah CF.. tertunggu-tunggu abg posmen..hehe.. tapi tak sampai2 juga.. jeles tengok status budak2 lain.. antaranya ialah..
‘yey..dah dapat buku impiana!!’
‘best yer dpt baca buku impiana’
blablabla….
so Cf nekad hantar mesej dif b.. kemudian kak ain balas yang data Cf tiada pun.. OMG! OMG!
Nak dipendekkan cerita, rupa-rupanya.. time CF hantar boring tempahan tu, internet ada prob sikit..tu yang data tak masuk..aiisshhh.. (sengal giler budak niehh)
pastu, Cf pun sudah belajar di Arau.. pada satu hari, tengah Cf basuh kain, tiba-tiba henset Cf berbunyi.. hehe..basuh kain pun mestilah bawa henset juga… hahaha
ada orang bertanya pasal rumah Cf.. pelik juga..ingatkan perompak..tapi… tak mungkin lah kan..kemudian, Cf terang la… duk tengah terang tu, Cf boleh lupa plak.. yang rumah Cf bukan lagi warna putih tapi purple.. blur sekejap..hehe.. lepastu si pemanggil memutuskan talian…..
teruskan misi membasuh kain……
ada lagi penggilan..dari pemanggil yang sama.. ingin bertanya pasal kedudukan rumah Cf, blabla..
dalam hati syak si posmen… tak kan la ada orang yang masek meminang..musykil2…hahahaha
akhirnya, si pemanggil nyatakan nak hantar barang, tapi tiada orang di rumah. jadi tinggalkan resit..
kan kantoi jugak… hehe..terus-terang sajalah dari tadi..
sudah panjang membebel..ayuh sambung buat assignment… :-D
thanks kak Ain kerana menggembirakan Cf yang sedang bersedih di perantauan..hahaha

p/s: tak letak gambar pula.. huhu.. wayar USB tertinggal..
buat assignment…buat..buat..buat…chayoook!!!

0 ulasan: