Isnin, 4 Mei 2009

BALOK KE BALIK??

Assalamualaikum...
dah lama tak update..(tipu! tipu!) padahal baru je beberapa hari.. wah da bulan MEI kan.. cepatnya... tak sangka dah 6 bulan cik frogy tanam anggur rupanya.. hehe..
cik frogy pergi holiday la..sebab tu tak on9.. kami sekeluarga pergi hari sabtu.. dan pulang hari ahad.. baru hari ni nak cerita.. haha..dah basi dah pun..
cik frogy pun tak taulah nape parent cik frogy nak gi holiday kat Kuantan tu.. dah orang ajak..cik frogy gi jela.. padahal bapak la xcitednye.. boleh kuar dari 'sangkar' ni.. tahun ni tak pergi holiday mana pun ag..
hari sabtu tu.. bermulalah kisah.. pepagi mama cik frogy dah ketuk dah pintu.. adik cik frogy yg selama ni susah nak bangun tetiba je boleh bangun dengan sekali ketukan sahaja..
kemudian adik cik frogy kejut... haha..padahal dah sedar cuma malas nak bangun..

aida: kak, mama suruh bangun kalo nak ke kuantan.. kalo xnak xyah bangun...
(sungguh 'sopan' bahasa..terus cikfrogy bingkas bangun..oit nak ikut r!)

mama kata pakai baju kurung..eseiman..nape la pula..rupanya nak gi berarak..adus..panaz betoi cik frogy..xminat r nak gi kenduri ni.. tapi mengenangkan lepas ni nak gi jalan.. redha jela..
sarung je baju kurung.. ada berita happy la..
sepanjang perjalanan ke Kuantan tu..cik frogy tak tidur langsung.. haha..sebelum ni cik frogy mesti tidur.. tapi xtidur..wah..pelik..( adik pengantin laki tu ensem r.. coz tu xtidur.. 6t muka mcm panda pula.. hehe) argh tak kuasa la.. cik frogy tak leh tidur bukan sebab tu..
kebetulan baju kurung cik frogy pula kena dengan tema baju famili pengantin laki.. haha..
abaikan... lepas dah kenyang dan penat kaki cik frogy tunggu pengantin selesai akad nikah.. kitorang bertolakla.. salain baju dan solat menuju ke rumah sewa abg cik frogy..
ambik dia dan mula cari resort..sebenarnya parent cikfrogy nak duk kat bandar.. tapi cikfrogy malas r..baik gi lepak kat tepi pantaikan.. cari punya cari..semua dah penuh.. huih.. tensen..
lepas tu cari sampai kat hujung kawasan pantai..barulah ada..tak silap noradz kut..
tempat tu baru hari buka..so semuanya masih baru la... cantik la.. tapi kalau tengok dari luar..
macam tak caya yer... nasib baik ada kolam.. budak orang tu bising jer.. petang tu lepak kat kolam... adik cik frogy je mandi..orang lain xde ag.. petang sikit barulah ada org check in..
kemudian petang tu..cik frogy gi la pantai ikut laluan kat situ..
memang tak plan pun nak mandi pantai semua ni.. nasib baik da bawa trek.. kalo tak pakaila jeans mandi.. main tanam2..adik cik frogy yg org tu tolong tanamkan..abg pula jadi photographer.. bolehla..kitorang ber-4 je kat pantai tu..boleh nak melalak, berlari, meloncat.. malam tu hantar abg cik frogy balik umah dia..
orang datang nak lawat dia..dia melarikan diri pula.. esok dia da rombongan ke Kuala Lumpur.

esok pagi2 kitorang nak gi mandi pantai kat Pantai Balok.. tempat semalam tu macam bukan pantai jer.. hehe... banyak giler anak ketam.. main cak cak ngan cik frogy kat pantai tu..

lepas tu..check out..gi mall pulak..motifnye nak cari baju kurung batik untuk kenduri ayah su nanti.. akhirnya dapat juga... habis masuk semua butik yang ada kat Megamall dan East Cost Mall... tapi tak ada yang berkenan... harga sampai rm 300 tapi fesyen gaya nenek..haha..
dah ada da yang cik frogy berkenan.. warna hijau.. tapi harganya pula.. 'murah sangat' dapat 2 baju kalau yang cik frogy beli tu.. last skali masuk First Lady.. mula2 tu abah dah call suh masuk masa kitorang kat tingkat atas..
cik frogy kata lah taknak..xda baju lawa..bla bla bla.. akhirnya beli juga kat situ.. hehe

10 ulasan:

HeArTbRoKeN.....hAnI berkata...

eh?ada nicknme hani la kat situ..
"panda"...haha..
wah...cantiknya pntai tu...
best giler kalau hani dpt g situ..

a t h e n berkata...

miss frogy.

sy pon g kuantan ari tu maa
asal tak sound awl2?

btw
sonok kn g beach

sy g teluk cempedak je
tu pn g pky BAJU KURONG SEBAB BR LEPAS HABES NIKAH.

haha
fers tym 2~

^aDiBaH sYaHZaNi^ berkata...

ww!bestla akak yer...gi holiday.....
keuara dibah pn br'cadang nk gi holiday cuti sekolah pertengahan tahun ni.....hehe...xsaba nk tggu cuti...akak xpe la akak dh lepas spm......

amirah aishah berkata...

cik froggy main2 ngan penyu x??
lupe nk sruh kmslm..
hihihihih

princessfrogy berkata...

hani: cik frogy x bermaksyd pun ...
xsangka nickname hani..panda..comeila

cikfrogy: ow yeke..ala kalo xleh jumpa kan.. tp xgi TC.. cikfrogy sempat salin baju..

adibah: aah..agpun cuti skol x ame ag..bleh r berseronok..cikfrogy lpas ni jrg r bleh g holidy da..blaja plak..

wan: ane ada penyu..bkan kat cherating..da ketam jer.. cikfrogy da main ngan ketam tu..
len kali kalo cik frogy g rantau abg cik frogy kim salam kat penyu2 erk..
sedara wan ke penyu tu? hahaha

mimie berkata...

cik froggy bestnya holidayy~~

sajeedhani. berkata...

bez gileee.
mau joinnn

princessfrogy berkata...

mimie: erm.boleh r.. tp kalo de prince frog n oppa f4 ag best haha

sajeed: ala..sajeed..cikfrogy da balik da la... xpe piknik kat frogyland jela ye..hehe

Syifa berkata...

wwoooooooooi.g bercuti.best2.haha

princessfrogy berkata...

syifa: aah g bercuti.. xdela best pun.. jap jer..kalo bleh nak la sebulan ker... hehe