Sabtu, 17 Mei 2008

17 TAHUN 3 HARI

Assalamualaikum.....kini sy dah 17 tahun sweet 17. Sy rasa tak teruja langsung untuk meyambut bufday saya pada tahun ini.WHY??? ntah la... sekarang sy sibuk ngan exam yg tak sudah-sudah. Pening ngan masalah bebudak aspuri (pelajar asrama puteri) dengan my beloved frends and so on.
Malam 13 Mei lalu ahli dorm saya sanggup bersengkang mata untuk berjaga sehingga pukul 12 tengah malam tetapi akhirnya mereka tewas. Alahai kesian.....ahli bilik sy ang paling muda iaitu Ada yg berumur 13 tahun (form 1) dah berpesen awal-awal suruh kejut pukul 12 malam ....( macam sy tak tahu diorang nak wat ape)My best frend dari form 1 yang sama dorm ngan saya suruh kejut dia pukul 12 malam coz nak study la katakan. Biar betul minah ni...tak pernah hayat suruh kejut untuk study tetiba je suruh kejut. Ahli yang lain juga suruh kejut....Jam baru pukul 11.30 malam suasana sepi di dalam dorm 14 yang masih berjaga hanyalah saya seorang....semua bebudak tu dah tidur. Segala tumpuan saya untuk membaca sudah hilang....(ye lah mana nak tahan hanya bercahayakan lampu tandas dan separuh je pintu dibuka ...alamaknya makin bertambah power cermin mata saya..huhuhu)tapi mengenangkan ada paper esok (paper ape saya dah lupa la..fizik ke kimia) saya teruskan membaca n membaca.
Pukul 12 malam , saya tak sampai hati nak kejut diorang... Ada dah tertidur tetapi diatas katil lain... Nasuha dah tertidur selepas membaca satu ayat, Ainin(best frend) dah lena disebelah sambil memeluk bantal pink kesayangannya..12.05 malam sy kejut Ainin...Ainin, bangun study..errrmm..balasnya tetapi mata masih lagi tertutup rapat.Nasuha, Ada bangun tidur atas katil di sana...bangunlah..diorang pun bangun dan tidur di atas katil dihujung sana (sebenarnya kitorang share katil, 5 orang 3katil, Nasuha,Ada, Munira(ketua dorm )Mida(adik ipar)dan Dilla(kenit).manakala kitorang, Saya(akak yg dizzy), Ainin dan Farah(gila drama korea) tidur atas 2 katil)
gitulah kitorang dalam dorm...so plan diorang untuk buat surprise kepada saya terbantut...

2 ulasan:

IZZ HAZWANI. berkata...

Alahmdulillah...
Moga akak dipanjangkan umur,ye?
Ish3..kena kongsi katil..macam mana tu?
3 katil=5 org.
Kecian..anyway,,semoga rezeki anda berlipat kali ganda.
amin.

Syifa berkata...

happy bufday.................